top of page

Dişli Yağları: Araçlarınızı ve Makinelerinizi Daha Uzun Süre Nasıl Yönlendirirsiniz?


Madeni yağ pazarının %20'sini temsil eden Dişli Yağları, motor yağları kadar önemlidir. Ancak bu sunumla bile, bu tür yağlayıcıların özel kullanımları ve faydaları hakkında bazı şüpheler ortaya çıkabilir. Bu yazıda, bu özel yağlayıcılarla ilgili bilmeniz gereken her şeyi gözden geçirmeye çalışacağız.


Şanzıman yağı, yüksek viskozite dereceleri gerektiren dişliler, şanzımanlar ve şanzımanlar için formüle edilmiş bir yağdır ve kamyonlarda, Ağır iş ekipmanlarında, şanzımanlarda, tarım araçlarında vb. Dişli yağları serisi tam sentetik, yarı sentetik ve mineral bazlı yağlardan oluşmaktadır. Üstün mühendislik ürünü ve yenilikçi katıkların özel formülleri ile birlikte, hafif, orta ve ağır yükler altında dişlilerin, şanzımanların ve diferansiyellerin verimli çalışmasını ve otomotiv bileşenlerini korumasını sağlar.


Piyasada pek çok dişli yağı türü vardır, ancak doğru yağ türünü seçmeden önce aracınızın kullanım kılavuzunu kontrol edin. Yanlış yağ seçimi ters etki yapabilir (düşük performans, bileşenlerde hasar) ve aracınıza ve makinenizin dişli kutusuna ve bileşenlerine zarar verebilir.


Yapılabilecek olası bir şey, hangisini seçebileceğiniz konusunda daha iyi bir fikir edinmek için manuel bakımınızdaki nitelikli ürün listesinden (QPL) ürün listesine bakmaktır. Ayrıca viskozite, katkı maddeleri (bu, yağın genel kategorisini belirleyecektir), makinenin çalışma koşulları vb. gibi bazı kriterler de dikkate alınmalıdır.


Dişli yağı tanımları, binek araçlar için Amerikan Petrol Enstitüsü (API) tarafından belirlenir ve şunlar olabilir:


API GL-4: Binek araç ve hafif kamyon düz şanzıman yağları, traktör dişli kutularında kullanılan yağlar ve spiral konik dişli nihai tahrikler.


API GL-5: Dişliler arasında büyük miktarda kayma hareketinin olduğu yolcu arabaları, hafif ağır kamyonlar ve otobüsler (hipoid nihai tahrikler).


Viskozite olarak 75W-90, 80W-90, Tek Dereceli Dişli Yağı ve Çok Dereceli Dişli Yağı bulabilirsiniz. Aşağıdakileri dikkate alarak:


75W-90 dişli yağı, aşırı basınç koşulları için uygundur ve sınırlı kaymalı diferansiyeller ve daha soğuk iklimlerde kullanım için önerilir;


80W-90 dişli yağı, aşırı basınç koşullarında ve ağır hizmet tipi kamyon veya otobüslerdeki bazı senkronize olmayan düz şanzımanlar için yağlayıcı olarak kullanılmaya uygun;


SAE, tek dereceli bir ölçekte tek sıcaklıkta çalışmaya uygun dişli yağlarını tanımlar. Yüksek ortam sıcaklıkları için kastedilen bir sayı ile yapılır;


Çok dereceli dişli yağları, farklı çalışma sıcaklıklarında viskozitelerini değiştiren katkı maddelerine sahiptir.


Vites değiştirmek için doğru an, öncelikle kullanıcı el kitabının gösterdiği şeye bağlı olabilir, ancak vites değiştirirken şanzımanın yumuşaklığı çok önemlidir. Sorun şu ki, vites yağını değiştirdiğinizde araçta herhangi bir yanık kokusu vb. varsa bu, vitesinizi kontrol etmeniz veya değiştirmeniz gerektiğinin sinyalini verebilir. Bazı otomotiv üreticileri, yağlayıcıların kendi şirket içi spesifikasyonlarına uygun olmasını ister. Mercedes-Benz, GM, Scania, Ford, Volvo ve diğerleri, otomobillerine uygulanacak dişli yağları için bazı gerekliliklere sahiptir.


Sonuç olarak, kaliteli yağlama, aracınızda ve makinenizde performanstan ve gelecekteki onarım maliyetlerinden ödün verebilecek korozyon, sürtünme ve diğer hasarları önleyebilir. Bu konuda, ilk etapta kaliteyi arıyorsanız, ürünlerimiz ve ürünlerimizin ihtiyaçlarınızı nasıl karşılayabileceği hakkında daha fazla bilgi paylaşmaktan memnuniyet duyarız.

1 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
bottom of page